Již delší dobu jsem přemýšlel, jak vyřešit problém s častým pálením pojistek při
jízdách s kamarády. Většinou neznalostí obsluhy a někdy i nezaviněně jsem měnil během takové akce i pět a více pojistek.
Chtěl jsem zkusit nějaké elektronické pojistky, ale nakonec jsem dal přednost obyčejným
automobilovým žárovkám 12V/21W (cena kolem 10 kč).
Nejdříve jsem dal jednu, ale provozní zkoušky ukázaly, že je to málo, některé mašinky mají
totiž větší odběr a tak se vlákno začalo žhavit, nebo se to také projevovalo při větším počtu lokomotiv v jednom úseku.
Koupil jsem tedy další sadu žárovek a připájel je k původním a tak jsem příkon zvýšil na
42W a to již bohatě stačí na současnou jízdu třech a více loko. Takto jsem udělal úpravu u všech trakčních regulátorů a
mám konečně po starostech s vyměňováním pojistek.
Za studena má vlákno žárovky odpor asi dva ohmy. V případě zkratu dojde k rozsvícení
žárovky , která nás svitem upozorní, že není něco v pořádku a svítí stále dokud není zkrat odstraněn.
Výhodou zapojení je, že je to skoro věčná pojistka(dokud se nepřepálí vlákno) a co je
hlavní, nepálí se již tak drahé pojistky.